Revizyon Blefaroplasti

Revizyon Kozmetik Göz Kapak Cerrahileri

Kozmetik göz kapağı cerrahisi yani blefaroplasti, yüz gençleştirme cerrahileri arasında en sık uygulanan cerrahilerin başında gelmektedir. Yüz ifadesinde göz kapaklarının çok önemli bir payı olduğundan olumsuz bir cerrahi sonuç kişinin ifadesini de değiştirmektedir. Hastalarda sonradan ihtiyaç duyulacak revizyon cerrahi rsikinin azaltılması için hastaların preoperatif aşamada doğru değerlendirilmesi oldukça önemlidir. Hastaların oklüloplastik cerrahi uzmanı tarafından ayrıntılı göz ve göz çevresi muayenesi , mevcut kırma kusuru varlığının saptanması , göz ve göz kapağı kaslarının fonksiyonlarının değerlendirilmesi , gerekli durumlarda görme alanı incelemeleri, eşlik eden ek patolojilerin değerlendirilmesi gerekmektedir. Hastanın beklentilerinin anlaşılması ve bu cerrahinin kişinin beklentilerini ne yönde karşılayacağının anlatılması, kombine cerrahilerin gerekliliği hakkında bilgi verilmesi gerekmektedir. Tüm bu değerlendirmelerin sonucunda doğru hastada doğru tekniğe karar verilmesi gerekmektedir. Revizyon cerrahiler primer cerrahilere göre her zaman daha komplikedir. Çünkü cerrah önceki cerrahiye bağlı olarak daha yapışık ve fibrotik bir alanda çalışmak zorunda kalmaktadır. Primer cerrahide fazla veya yetersiz düzeltme, asimetriler,gelişen anatomik ve fonksiyonel bozukluklar revizyon cerrahi ihtiyacı doğurabilmektedir.

Revizyon cerrahi gereken en sık durumlar:

• Fazla cilt çıkarılmasına bağlı kapakların kapatılamaması ve bu duruma bağlı gelişen göz yüzeyinde kuruma ve kornea problemleri
  • Kapak kıvrımı asimetrileri
  • Doğru teknik uygulanmamasına bağlı oluşan yetersiz düzeltmeler ve buna bağlı şekil bozuklukları
  • Alt kapaktan fazla cilt çıkarılmasına bağlı aşağıya sarkma veya dışa dönme
  • Kapak dış kısımlarında şekil bozuklukları
  • Belirgin olan yara izleri
  • Kombine cerrahi gerektirdiği halde ek problemlerin primer cerrahide düzletilmediği durumlarda ( Eşlik eden pitozis( kapak düşüklüğü) , kaş düşüklüğü, skleral show (gözün beyazının fazla görünmesi),negatif kantal tilt ( gözün dış köşelerindeki açının fazla miktarda aşağı doğru açılı olması) da bu problemlerin giderilmesine yönelik ek cerrahi düzeltmeler gerekmektedir.